/
2015-2016 სასწავლო წლის
თემატური გეგმა
კლასი: VI
საგანი: ჩვენი საქართველო; ავტორთა
ჯგუფი: მზია სურგულაძე; ნინო მინდაძე; ვაჟა ნეიძე; ნინო ერემაშვილი; გიორგი მშვენიერიძე;
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა
;
კვირეული
დატვირთვა: 3 სთ
საათების რაოდენობა: 101 სთ
საგნის
მასწავლებელი: ნესტან ვეკუა
|
№
|
გაკვეთილის თემატიკა
|
ს-ების რა-ბა
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
ძირითადი აქტივობები
და მეთოდები
|
მიზნები და
ამოცანები
|
რესურსები
|
შეფასება
|
შენიშვნა
|
|
1
2
3
4
5
|
თავი 1დრო და ისტორია
როგორ და რისთვის იზომება დრო?
ისტორიული დრო
დროის აღრიცხვის სისტემები
როგორ წარმოიშვა კალენდარი?
როგორი კალენდრით ვსარგებლობთ დღეს?
|
6სთ
|
საზ. მეც.V-VI. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).
საზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური ერთეულე-ბი
(წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
|
1.ინსტრუქციის მიხედვით რუკაზე რაოდენობრივი ხასიათის
ინფორმაციის მოძიება,კლასიფიცირება და გრაფიკულად წამოდგენა.
2.სხვადასხვა დროის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება.
3.მოსწავლეებისათვის კარნახის მეშვეობით ქრონოლოგიური
სავარჯიშოების ჩაწერა და რომაული და არაბული დათარიღების ჯვარედნი გამოკითხვა.
4.ქრონოლოგიური ღერძის აგება და მოსწავლისთვის ნაცნობი
ისტორიული ფაქტების დატანა
5.ძველი და ახალი წელთაღრიცხვის ათვლა / გააზრება
|
*მოსწავლემ
წაიკითხოს და გამოიყენოს გრაფიკებში და ცხრილებში მოცემული ინფორმაცია;
*ისტორიული
ან გეოგრაფიული ინფორმაცია წარმოადგენოს სხვადასხვა საშუალებით.
*შეუფარდოს დროის ერთეულები ერთმანეთს
*გამოიყენოს ტერმინები- ძველი ერა/ახალი ერა,ჩვენს წელთაღრიცხვამდე/ჩვენი წელთაღრიცხვით,
ძველი
წელთაღრიცხვით/ ახალი წელთაღრიცხვით,
ქრისტეშობამდე/ქრისტეშობიდან;
*დროის ხაზზე (სკალაზე) აღნიშნოს კონკრეტული ისტორიული თარიღები ან ისტორიული პერიოდები.
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული.
მასწავლებლის მიერ შედგენილი სავარჯიშო
,,საქართველოს ისტორიის ალბომი ’’თბილისი 2004წ.
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
6
7
8
9
10
11
12
13
14
|
თავი 2 გარემო და ადამიანი
სივრცე და ტერიტორია
მიწის რესურსები
სასარგებლო წიაღისეული
ტყის რესურსები
წყალი-საქართველოსმდინარე
ბუნებათსარგებლობა საქართველოში
ტყისა და წყლის მოხმარებისა და დაცვის ხალხური ტრადიციები
როგორ ირჩევდნენ სამოსახლოს?
ძველი ქალაქები საქართველოში.
|
9სთ
|
საზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.
საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების
მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ
გამოყენებაზე.
|
1. ვენის დიაგრამის შედგენა
2.სხვადასხვა ტიპის ინფორმაციის ერთმანეთთან დაკავშირება*ცხრილის
შედგენა.*პრეზენტაცია
3სიმულაციური მოგზაურობა რუკაზე;
4.სასწავლო მასალის კლასიფიცირება,გონებრივი იერიში,რუკაზე
მუშაობა,ცხრილზე მუშაობა.
5.ცნებისა და საქმიანობის ურთიერთმიმართების დადგენა,ცხრილის
მეშვეობით მასალის კლასიფიცირება;
|
*მოსწავლემ აირჩიოს და
გამოიყენოს საჭირო ინფორმაცია თემატური რუკებიდან.
*შეადგენოს საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში მოპოვებული ბუნებრივი რესურსების ნუსხა;
*ბუნებრივ რესურსები დაააკავშიროს ქვეყნის (რეგიონის) სამეურნეო საქმიანობასთან
*იმსჯელოს წყლის რესურსის რაციონალურ გამოყენებაზე და დაბინძურების
თავიდან
აცილების გზებზე;
*დაასახელოს ტყის გამოყენების განსხვავებული სახეები;
*გამოყოს ტყით
სარგებლობის გარემოსათვის უსაფრთხო ფორმები;
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
საქართველოს სხვადასხვა მხარისა და საცხოვრებელი სახლების
ფოტოსურათები,რუკები,სლაიდი,კითხვარი.ფორმატი.
რევაზ ინანიშვილის მოთხრობა,,შეშაზე’’
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
15
|
№1 და №2 თავების შემაჯამებელი სამუშაო
|
1სთ
|
|
|
|
|
|
|
|
16
17
18
19
20
|
თავი3 საქართველოს
მოსახლეობა
ვინ ცხოვრობს საქართველოში
რელიგიები საქართველოში
როგორ იცვლება მოსახლეობის რიცხოვნობა?
რატომ გადადგილდება მოსახლეობა?
ადამიანის ასაკი და ცხოვრების ტრადიციული წესი
|
5სთ
|
საზ. მეც.V-VI.10. მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვლოს
საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.
საზ. მეც.V-VI.15. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს სხვადასხვა ნიშანი და პირობა, რომლის მიხედვითაც ადამიანი ამა თუ იმ საზოგადოებას მიაკუთვნებს
თავს.
საზ. მეც.V-VI.16. მოსწავლეს შეუძლია შეადაროს სხვადასხვა საზოგადოებa მათთვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებებისა და წესების მიხედვით.
საზ.მეც.V-VI.20. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს
საქართველოში არსებული რელიგიები.
|
1.სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე მოსაზრებების
გამოთქმა.
2.წყაროების საფუძველზე ცნების გააზრება, ჯგუფებს
შორის ინფორმაციის გაცვლა;
3.დისკუსიის საშუალებით ტერმინების(ოჯახი,კლას,საგვარეულო,სკოლა,სამეგობრო)გააზრება.
4.ა.კ.რ.საშუალებით ცნებასა და მახასიათებელს შორის
კავშირის დაგენა
*ცხრილზე მუშაობა
*ინფორმაციის განზოგადება
5საქართველოს ამინისტრაციული და რელიგიების გავრცელების
არეალების რუკის საშუალებით დადგენა
|
*ლოკალური გარემოს მონაცემების მიხედვით დაახასიათოს საქართველოს მოსახლეობის
სქესობრივი და ასაკობრივი სტრუქტურა;
*დაასახელოს
საქართველოში მცხოვრები ეთნიკური
და რელიგიური უმცირესობები;
*დაასახელოს
საზოგადოებები, რომელთა
წევრადაც მიაჩნია საკუთარი თავი
*დაასახელოს და აღწეროს მიზეზები, რის გამოც პატივს
სცემს იმ
საზოგადოების წევრებს, რომელსაც
თვითონ მიეკუთვნება;
*რუკაზე
მიუთითოს ქრისტიანობისა და სხვა
მისთვის ცნობილი რელიგიების გავრცელების
არეალები თანამედროვე საქართველოში;
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
Pover
point-ში დამუშავებული სლადები.
მხატვრული ფილმი,,ბაში-აჩუკი’’
რუკები, კონტურული რუკა.
რეპროდუქცია,,სამშობლოდან მოწყვეტა’’
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
|
თავი 4 ადამიანის საქამიანობა წარსულში და დღეს
ქვის ხანა საქართველოს ტერიტორიაზე
ბორბალი
სამეთუნეო მორგვი
საქსოვი დაზგა
რვალისა და რკინის მჭედლეი
რა არისხელოსნობა?
რას ნიშნავს სამეცნიერო-ტექნიკური პროგრესი?
სამეცნიერო-ტექნიკური პროგრესის დადებითი და უარყოფითი
მხარეები
საქართველოს ეკონომიკის დარგები
ტრანსპორტი და კავშირგაბმულობა
|
10სთ
|
საზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.
საზ. მეც.V-VI. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).
საზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური ერთეულე-ბი
(წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
საზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს
ისტორიული ფაქტები შესაბამის ეპოქებთან.
საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების
მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
|
1.კონკრეტული ინსტრუქციის მიხედვით ისტორიული ატლასიდან
ობიექტების ამოკრეფა ;მისი თანამედროვე მასალასთან შეფარდება
2სიმულაციური მოგზაურობარუკაზე დაყრდნობით.
3. ინსტრუქციის მიხედვით რუკაზე რაოდენობრივი ხასიათის
ინფორმაციის მოძიება,კლასიფიცირება და გრაფიკულად წამოდგენა.
4.სხვადასხვა დროის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება.
5.კითხვა-პასუხის მეშვეობით მოვლენათა ქრონოლოგიური
ჩარჩოს დადგენა.
6.ქრონოლოგიური სავარჯიშოებისმეშვეობით ისტორიული
თარიღიდან საუკუნისდაგენა.
6. .სასწავლო მასალის კლასიფიცირება,გონებრივი იერიში,რუკაზე
მუშაობა,ცხრილზე მუშაობა.7. .ცნებისა
და საქმიანობის ურთიერთმიმართების დადგენა,ცხრილის
მეშვეობით მასალის კლასიფიცირება;
6გარემოსდაცვითი ცნობიერების გამომუშავება ისტორიულ
კონტექსტში.
8.თვალსაჩინოებებზე მუშაობა და ინფორმაციის რუკაზე
დატანა,ისტორიული თქმულებების რეალობასთან დაკავშირება
|
*შეუფარდოს დროის ერთეულები ერთმანეთს *გამოიყენოს ტერმინები - ძველი ერა/ახალი ერა, ჩვენს წელთაღრიცხვამდე/ჩვენი წელთაღრიცხვით,
ძველი
წელთაღრიცხვით/
ახალი წელთაღრიცხვით, ქრისტეშობამდე/ქრისტეშობიდან;
*დროის ხაზზე (სკალაზე) აღნიშნაოს კონკრეტული ისტორიულ თარიღები ან ისტორიულ ი
პერიოდები.
*დაასახელოს მნიშვნელოვანი ისტორიული ფაქტები;
*დაასახელოს საუკუნე და
ათასწლეული, რომელსაც კონკრეტული თარიღი მიეკუთვნება;
*შეადგინოს საქართველოს
სხვადასხვა რეგიონში მოპოვებული ბუნებრივი რესურსების
ნუსხა;
*ბუნებრივი რესურსები დდაკავშიროს ქვეყნის
(რეგიონის) სამეურნეო საქმიანობასთან
*გამოსახოს რესურსების სახეცვლილება
მოპოვებიდან მოხმარებამდე
*შეადგნოს მოხმარების საგნების, რომელთა მეორადი გადამუშავებაა
შესაძლებელი.
იმსჯელოს წყლის რესურსის რაციონალურ
გამოყენებაზე და დაბინძურების თავიდან აცილების
გზებზე;
*დაასახელოს ტყის გამოყენების განსხვავებული სახეები;
*გამოყოს ტყით სარგებლობის გარემოსათვის
უსაფრთხო ფორმები;
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
კედლის რუკები,
კონტურული რუკა.
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
31
32
33
34
35
36
|
თავი5 ადამიანი
და
სახელმწიფო
თემა5.1 საქართველო
ძველ
დროში
უძველესი სახელმწიფოები
საქართველოს ტერიტორიაზე
ჩვენი წინაპრების რწმენა -წარმოდგენები
ქართლის სამეფო და მეფე ფარნავაზი
შემაჯამებელი
წერა
,,დიდი მცხეთა,,
ქართლის სამეფო და რომის იმპერია
|
34სთ
|
საზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური ერთეულე-ბი
(წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
საზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს
ისტორიული ფაქტები შესაბამის ეპოქებთან.
საზ. მეც.V-VI.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში საქართველოში არსებული მმართველობის ფორმები.
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები,
რომლებიც ქვეყნის მმართ-
ველობაში
მონა-წილეობდნენ.
საზ. მეც.V-VI.21. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს
მათი ურთიერთკავშირი.
საზ.მეც.V-VI.22. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების
გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები.
საზ.მეც.V-VI.23. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს მოგზაურობებისა და ვაჭრობის მნიშვნელობაზე.
|
1.სხვადასხვა დროის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება.
2.მარტივი წერილობითი სავაჯიშოები ძველსა და ახალ
თარიღებს შორისმანძილის გამოთვლით.
3.ქრონოლოგიური სავარჯიშოების მეშვეობით ისტორიული
თაიღიდან საუკუნის დადგენა.
4.ვენის დიაგრამის საშუალებით შედარებითი ანალიზის
გაკეთება
5.საკვანძო ტერმინებზე მუშაობითა და შესაბამისი კითხვებით
მოსწავლის მიყვანა ისტორიული პირის მისეულ შეფასებამდე.
6.როლური თამაშით წარსულის ეპოქის გაცოცხლება.
7.წყაროს პერსონაჟების მოქმედებების ანალიზის საფუძველზე
ცნების გააზრება.
8.ლექციის სშუალებით მოვლენათა არსის განხილვა.
9.სიმულაციური თამაშის მეშვეობით ადგილსა და კულტურულ
ფენომენს შორის შესაბამისობის დადგენა.
10.სიმულაციური მოგზაურობა.
|
*ჩამოთვალოს სხვადასხვა ტიპის მმართველობის სისტემის ძირითადი
მახასიათებლები,
*შეადაროს ერთმანეთს მმართველობის
სხვადასხვა ფორმა.
*ჩამოთვალოს სხვადასხვა დროს მოღვაწე ისტორიული პირები. განსაზღვროს
მათი როლი
მმართველობით სტრუქტურებში;
*განასხვავოს ერთმანეთისაგან მმართველები ეპოქების მიხედვით ;
*ჩამოთვალოს და დაახასიათოს მმართველობაში
მონაწილე
ისტორიულ პირთა მიერ
გატარებული სახელმწიფო ღონისძიებები. გამოთქვას
საკუთარი მოსაზრება მათ
შედეგებზე;
*ჩამოთვალოს კულტურის დარგები ან
კომპონენტები და აღწერო მათი გამოვლინებები
*დაახასიათოს ქართული კულტურის
რომელიმე დარგი;
*დაასახელოს ხალხური კულტურის მისთვის ცნობილი ნიმუშები,
შეძლებისდაგვარად გამოყოს
მათში
კულტურული ტრადიციების ელემენტები;
*დააჯგუფოს საქართველოს
სხვადასხვა მხარის (კუთხის) ხალხურ თქმულებები, ლექსები და სიმღერები;
*შეადაროს
საქართველოს ისტორიული მხარეებისათვის დამახასიათებელ
წეს-
ჩვეულებები
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
რევაზ ინაიშვილისმოთხრობა ,,ლოჭინში’’
საქართველოს სხვადსხვა მხარის ეროვნული სამოსის სურათები.
ასევე მნიშვნელოვანი კულტურული ობიექტების ბალეტის
თეატრის, ოპერის, ეკლესია მონასტრების მუზეუმების ფოტოები.
მარტივი ტექსტები ქართული ფოლკლორიდან.
რუკები, კონტურული რკა,ფერადი ფანქრები.
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
37
38
39
40
41
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
|
თემა 5.2 საქართველო შუა საუკუნეებში
ქართლის სამეფოს გაქრისტიანება
მეფე ვახტანგ გორგასალი
ეგრისის სამეფო მეექვსე საუკუნეში
არაბთა სახალიფო და საქართველო
მეათე საუკუნე;დიდი დავით კურაპალატი
ერთიანი საქართველოს მეფე ბაგრატ მესამე
დავით აღმაშენებელი(1089-1125)
საქართველოს სამეფო წყობა და რეფორმები დავით აღმაშენებლის
დროს
თამარ მეფე
თამარ მეფე
ადამიანი და საზოგადოება
სამღვდელოება
მეომრის აღზრდა
გლეხები,ხელოსნები და ვაჭრობა
ცოტნე დადიანი და დემეტრე თავდადებული
გიორგი V ბრწყინვალე(1318-1346) და მონღოლთა ბატონობის
დასასრული
საქართველო თემურ ლენგის პირისპირ
საქართველო თემურ ლენგის პირისპირ
საქართველო XV საუკუნის მეორე ნახევარში
XVI საუკუნის ქართლი ორი დამპყრობლის წინააღმდეგ
XVI საუკუნის ქართლი ორი დამპყრობლის წინააღმდეგ
შაჰაბას I
-ის შემოსევები კახეთში
შაჰაბას I
-ის შემოსევები კახეთში
მარტყოფიდან მარაბდამდე
იმერეთის მეფე სოლომონ I(1752-1784)
იმერეთის მეფე სოლომონ I(1752-1784)
ასპინძიდან გიორგიევსკის ტრაქტატამდე
ქართლ -კახეთის სამეფო XVIII საუკუნის მიწურულს
ქართლ -კახეთის სამეფო XVIII საუკუნის მიწურულს
|
|
საზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური ერთეულე-ბი
(წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
საზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს
ისტორიული ფაქტები შესაბამის ეპოქებთან.
საზ. მეც.V-VI.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში საქართველოში არსებული მმართველობის ფორმები.
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები,
რომლებიც ქვეყნის მმართ-
ველობაში
მონაწილეობდნენ.
|
1. .სხვადასხვა დროის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება.
2. .ქრონოლოგიური სავარჯიშოების მეშვეობით ისტორიული
თაიღიდან საუკუნის დადგენა.
3.ვენის დიაგრამის საშუალებით შედარებითი ანალიზის
გაკეთება
4.საკვანძო ტერმინებზე მუშაობითა და შესაბამისი კითხვებით
მოსწავლის მიყვანა ისტორიული პირის მისეულ შეფასებამდე.
5.როლური თამაშით წარსულის ეპოქის გაცოცხლება.
|
*ჩამოთვალოს სხვადასხვა ტიპის მმართველობის
სისტემის ძირითადი მახასიათებლები.
*შეადაროს ერთმანეთს მმართველობის სხვადასხვა ფორმა.
*ჩამოთვალოს სხვადასხვა დროს მოღვაწე
ისტორიული პირები. განსაზღვროს მათი როლი
მმართველობით სტრუქტურებში;
*განასხვავოს ერთმანეთისაგან მმართველები
ეპოქების მიხედვით ;
*ჩამოთვალოს და
დაახასიათოს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ
პირთა მიერ
გატარებული სახელმწიფო ღონისძიებები. გამოთქვას
საკუთარი მოსაზრება მათ
შედეგებზე;
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
ისტორიული ატლასი,თიხა, ძველი დროის სიმულაციისათვის
გამოსადეგი ტანისამოსი.
|
|
|
|
25
26
|
მზადება შემაჯამებელი
სამუშაოსათვის
შემაჯამებელი
სამუშაო
|
2სთ
|
|
|
|
|
|
|
|
27
28
29
30
31
32
33
34
|
თემა 5.3 საქართველო
ახალ დროში(XIX-XX)
რუსული მმართველობის დამყარება საქართველოში
XIX საუკუნის
საქართველო
XIX საუკუნის
საქართველო
საქართველოს ისტორიული მიწების შემოერთება
1918-1921-დამოუკიდებლობის სამი წელი
საქართველო საბჭოთა კავშირის შემადგენლობაში
საბჭოთა კავშირის დაშლა და საქართველოს დამოუკიდებლობა
საქართველო დღეს.
|
8სთ
|
საზ. მეც.V-VI.
1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.
საზ. მეც.V-VI.
2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს
და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა
საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).
საზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ისტორიული
ფაქტები შესაბამის ეპოქებთან.
საზ. მეც.V-VI.6. მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში საქართველოში
არსებული მმართველობის ფორმები.
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს
საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართ-
ველობაში მონა-წილეობდნენ.
|
კითხვა-პასუხი; T
დიაგრამა; თქრონოლოგიური სკალის აგება;
არგუმენტირებული მსჯელობა
თხზულების წერა; მუშაობა ცხრილებსა და სქემებზე ინდივიდუალურად,
წყვილებში და ჯგუფებში.
|
მოსწავლეებმა შეიტყონ
რა ვითარებაში იყო რუსეთის იმპერიის სემადგენლობაში
საქართველო;
გაიგონ როგორ მოიპოვა, დაკარგა და ისევ მოიპოვა პოლიტიკური
დამოუკიდებლობა ერთი საუკუნის განმავლობაში.
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
ისტორიული ატლასი,თიხა, ძველი დროის სიმულაციისათვის
გამოსადეგი ტანისამოსი.
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
35
36
|
მზადება შემაჯამებელი
სამუშაოსათვის
შემაჯამებელი
სამუშაო
|
2სთ
|
|
|
|
|
|
|
|
37
38
39
40
41
42
43
|
თავი 6
ადამიანი და
საზოგადოება
მე,შენ,ჩვენ
საზოგადოება და წესრიგი
ღირსება,თანასწორობა ,თავისუფლება
როგორ აღსრულდება სამართალი?
ბავშვის უფლებები
უფლებები და მოვალეობები
როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტები?
|
7სთ
|
საზ. მეც.V-VI.15. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს სხვადასხვა ნიშანი და პირობა, რომლის მიხედვითაც ადამიანი ამა თუ იმ საზოგადოებას მიაკუთვნებს
თავს.
საზ. მეც.V-VI.16. მოსწავლეს შეუძლია შეადაროს სხვადასხვა საზოგადოებa მათთვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებებისა და წესების მიხედვით.
საზ. მეც.V-VI.17. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ადამიანის ღირსების, თავისუფლებისა და
თანასწორობის დაცვა სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში.
საზ.მეც.V-VI.18. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს
ბავშვის უფლება-მოვალეობები სხვადასხვა საზოგადოებაში.
საზ.მეც.V-VI.19. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს კანონიერება და მშვიდობიანი თანაარსებობა.
|
1.დისკუსიის საშუალებით ტერმინების გააზრება
2.ა.კ.რ.
3.ცხრილზე მუშაობა
4.მასალის გააზრება ცნებების კლასიფიცირების საშუალებით.
5.ცნებასა და მახასიატებელს სორის კავშირების დადგენა
და გააზრება.
|
მოსწავლეებმა შეიტყონ რა არის საზოგადოება და რა წესებს
ემორჩილება საზოგადოების წევრი-ინდივიდი;
რა არის უფლება და რა-მოვალეობა,რისთვის არის საჭირო
სამართალი; როგორ უნდა მოაგვაროს ადამიანმა კონფლიქტი.
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
,,ბავშვის უფლებათა კონვენცია’’
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
|
თავი 7 საქართველოს
კულტურული ტრადიციები და კულტურების გაცვლა
ქართული დამწერლობა
ხელნაწერები და ადამიანები
ქართული ბეჭდვითი სიტყვა
ქართული მუზეუმების სათავეებთან
ექვთიმე თაყაიშვილი და ქართული საგანძურის თავგადასავალი
ჭედურობისა და ოქრომჭედლობის ტრადიციები
ქველმოქმედება
დღესასწაულები
სამოსელი
ქართული კულტურის მოამაგე -ფრანგი მეცნიერი მარი ბროსე
უცხოელი მოგზაურები საქართველოში
ქართველი მოგზაურები
ქართველი მოგზაურები
ქართველები უცხოეთში
|
14 სთ
|
საზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური ერთეულე-ბი (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული)
და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
საზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ისტორიული
ფაქტები შესაბამის ეპოქებთან.
საზ. მეც.V-VI.14. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარებაზე უძველესი დროიდან დღემდე.
საზ. მეც.V-VI.21. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს კულტურის
სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი.
|
*აზრობრივი სქემის საშუალებით მოვლენათა არსის გატავისება და მათი ცხრილის მეშვეობით
კატეგორიზაცია.
*მსჯელობა;
დისკუსია;
მინი პროექტი;
|
მოსწავლეები გაეცნონ ქართული დამწერლობის თავისებურებებსა
და მის ზოგიერთ უძველეს ნიმუშს; შეიტყონ უმნიშვნელოვანესი ქართული ხელნაწერებისა
და პირველი ნაბეჭდი წიგნების შესახებ;
ასევე გაიგონ საქართველოში მცხოვრები ეთნოსების ზოგიერთი
დღემდე შემორჩენილი დღესასწაულის შესახებ; გაეცნონ ჩვენს ქვეყანაში არსებულ ქველმოქმედების
ტრადიციას,აგრეთვე ხელოსნობის უძველეს სახეობას-ჭედურობა-ოქრომჭედლობას.
|
სახელმძღვანელო,
დაფა,ცარცი,
რვეული.
|
შეფასების რუბრიკები;
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
|
|
|
58
59
|
მზადება შემაჯამებელი
სამუშაოსათვის
შემაჯამებელი
სამუშაო
|
2სთ
|
|
|
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий